ගැටලු හා විසදුම්
ඔබගේ ගැටළු ඊමේල් මාර්ගයෙන් (සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතා කර ) අප වෙත යොමු කරන්න.ellawalavijithananda@gmail.com
1.භාවනා කරනවිට නිදිමත වැඩියෙන් දැනෙන් ඇයි?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
2.අනිච්ච දුක්ඛ අනාත්ම මෙනෙහි කිරිම විපස්සනාවක් නොවන්නෙ ඇයි?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
3.සමාධි ශික්ෂාව පැහැදිලි කරන්න. ?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
4.සමාධි ශික්ෂාවෙදි උපන්අකුසලය මැඩපැවත්වන්නෙ කෙසෙද.?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
5.පැරණි අයට පහාසුවෙන් මෙම ධර්මය තෙරීඇත්තෙ කෙසෙද.?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
6.හුස්ම නොදැනෙන අවස්ථාවලදි කලයුතු දෙය කුමක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
7.වාචා කම්මන්ත ආජිව යන අංග තුන සම්මා වන අවස්ථා උදාහරණ ඇසුරෙන් පෙන්වා දෙන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
8.අංග අට මගින් සංසාරය හැදෙනහැටි උදාහරණ ඇසුරෙන් පෙන්වා දෙන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න.
9.ආර්ය අෂ්ටාංගික මාර්ගය වැඩිය යුත්තේ ශීල, සමාධි, ප්රඥා වසයෙන්ද නැත්නම් ප්රඥා,ශීල, සමාධි වසයෙන්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
10.කාය විවෙකය අදුන්වාදෙන්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
11.ආනාපානසති භාවනාව කරගෙන යනවිට කයට දැනෙන වෙදනාවල්
සම්බන්ධව අවධානයෙන් සිටීම හොදද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
12.බෞද්ධයා සෑමවිටම සම්මාදිට්ඨියේ සිටිනවාද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
13.කාමරාග හා රෑපරාග පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
14.ආනාපාන සති භාවනා කරමින් බණ ඇසීම කලහැකිද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
15.මේ ජිවිත කාලයේදීම සොවාන් විමට පුලුවන්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
16. ආනාපානසති භාවනාවේ සබ්බකාය පටිසංවේදි අවස්ථාව පැහැදිලි කරණ්න?.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
17.ආනාපානසති භාවනාවේ අජ්ජත්ත කය හා බහිද්ධ කය පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
18.ආනාපානසති භාවනාවේ අජ්ජත්ත කය හා බහිද්ධ කය නැවත පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
19.ඇතැම් භාවනා ගුරුවරු ආනාපානසති භාවනා කරණවිට දැනෙන වේදනාවල් හා ශබ්ද මෙනෙහිකිරීමට උපදෙස් දෙයි මෙය කලයුතුම දෙයක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
20.සමථ භාවනාවේදි සම්මාවායාමය වැඩියයුතු ආකාරය පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
21.මෛත්රි භාවනා කිරීමට සුදුසුම වචන ක්රමය කුමක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
22.පස්සම්භයං කායසංඛාර අවස්ථාව කායවිඤ්ඤාණය ක්රියාකාරි නොවන
අවස්ථාවක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
23.රෑප රාගය යෙදෙන අවස්ථාවලට උදාහරණ දෙන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
24.පස්සම්භයං කායසංඛාර අවස්ථාවට පසුව ඇතිවන හිස්තැනෙදි කලයුතුදෙය කුමක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
25.රෑප රාගය යෙදෙන අවස්ථාවල් ප්රඥ්ඥාව හා සතියෙන් තෙරුම්ගන්ඞ පලුවන්නේද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
27.සතිය හා මතකය එකම දෙයක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
28.පංච නීවර්ණ තුල රූපරාග තිබියහැකිද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
29.විපස්සනා භාවනාවේදි සමුදය ධම්මානුපස්සි විහරති පැහැදිලි කරණ්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
30.භාවණාවේදි අරූපරාග දැනෙන අවස්ථාවක් පැහැදිලි කරණ්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
31.අධිකුසලය පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
32.නිවන් දැකීමේ අරමුණෙන් ලෝකයා යෙදෙන ආජිවය පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
33.අල්පේච්ඡ බව තිබුණත් පදපරම පුද්ගලයාට නිවන් දකින්න බැහැනේද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
34.භාවණා කරණවිට තමාගේ සරීරය වැනෙන බව දනෙනවා නම් කලයුතුදෙය කුමක්ද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
35.භාවණා කරණවිට දැනෙන නිමිත්ත ප්රමානයෙන් විශාල ලෙස පෙනිය හැකිද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
36.නීවර්න යටපත් කිරීමේ සිට මාර්ගඵල අවබෝධය දක්වා විදර්ශණා භාවනාව පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
37.විපස්සනා භාවනාවේදි යොගියා විසින් සිදුකරණ අත්වැරදි පැහැදිලි කරණ්න?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
38.
ස්වාමින් වහන්සේගේ ධර්ම දෙසනා ශ්රවණය කලෙමි.
ආනාපාන භාවනාවේදී එන අද්ජත්තන්වා භාහිද්දවා හා ඉරියාපත භාවනාවේ එන අද්ජත්තන්වා භාහිද්දවා සම්බන්ද කරන්නේ කෙසේද.
ඉරියාපත භාවනාවේදී මා ඉගෙන ඇති ආකාරයට කරනුයේ ඉරියව් ගෙන අවදානයෙන් සිටීමය. මෙහිදී තමාට දැනෙන හා නොදැනෙන ලෙසද එය ගත යුත්තේ? මෙය හරි හැටි නොවැටහේ.
තෙරුවන් සරණයි
ජයන්ත
පිළිතුර
ඉරිපථ භාවනාවේ අද්ධත්ත හා බහිද්ධ අවස්ථාව
ඉරිපථ භාවනාවේදී පලමුව ඉරියව්පැවැත්වීම සම්බන්දව අවධානයෙන් සිටිය යුතුවේ. වැඩි කාලයක් මෙසේ පුරුදුවන විට එම ඉරියව්පැවැත්වීම හුදු කායික දැනීමක් පමනක් බවට පත්වන අවස්ථාවකට එලබේ. මෙම අවස්ථාවේ එම කායික දැනීම අද්ධත්ත වන අතර එසේ නොදැනෙන කොටස් බහිද්ධ ලෙස ගත යුතුවේ.
තෙරුවන් සරණයි .
40.දෙවියන් පිංඅනුමෝදන් කරගන්නේ කේසේද?
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
41. කාම, භව. විභව තණ්හා මගින් පංචස්කන්ධය උපාධාන වන ආකාරය පැහැදිලි කරන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
42.ඕඝ තරණ ස්රත්රයේ පැහැදිලි කරණ අප්තිට්ඨං, අනායුහං යනආකාරයෙන් පෙන්වා ඇති විපස්සනා භාවනාව පැහැදිලි කරන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
43.
ගරුතර ස්වාමීන්වහන්ස,
42.ඕඝ තරණ ස්රත්රයේ පැහැදිලි කරණ අප්තිට්ඨං, අනායුහං යනආකාරයෙන් පෙන්වා ඇති විපස්සනා භාවනාව පැහැදිලි කරන්න.
පිළිතුර ශ්රවණයකරන්න
43.
ගරුතර ස්වාමීන්වහන්ස,
ඉහත ප්රශ්ණයට ඔබ වහන්සේ දෙන ලද පිළිතුර තව දුරටත් නිරාකරණය කර ගැනීමට අවශ්යයි. පංච විමුක්තායතන සුත්රයේදී මෙනෙහි කිරීම තුලින් නිවන් අවබෝධ වන බව පහත සඳහන් අයුරින් සඳහන් වේ.
තවද මහණෙනි, භික්ෂුහට ශාස්තෘ හෝ අන්යතර ගුරුස්ථානික සබ්රම්සරෙක් හෝ නො ම දහම් දෙසන්නේ ය. යථාශ්රැත යථාපර්ය්යාප්ත ධර්මය විස්තරයෙන් පරහට නො ද දෙසන්නේ ය. යථාශ්රැත යථාපර්ය්යාප්ත ධර්මය විස්තරයෙන් නො ද සජ්ඣායනා කරන්නේ ය. වැලිත් යථාශ්රැත යථාපර්ය්යාප්ත ධර්මය සිතින් අනුවිතර්ක කෙරේ. අනුවිචාර කෙරේ. සිතින් අනුප්රෙක්ෂා කෙරේ. මහණෙනි, මහණ යම් යම් පරිදි යථාශ්රැත යථාපර්ය්යාප්ත ධර්මය සිතින් අනුවිතර්කන කෙරේ නම්, අනුවිචරණ කෙරේ නම්, සිතින් අනුප්රෙක්ෂා කෙරේ නම්, ඒ ඒ පරිදි හෙ එ දහම්හි අරුත් පිළිවිදුනේත් පෙළදම් පිළිවිදුනේත් වෙයි. අරුත් පිළිවිදුනා පෙළදම් පිළිවිදුනා ඕහට ප්රමොදය උපදනේය. ප්රමුදිතයාහට ප්රීතිය උපදනේය. ප්රීතිමනස්කයාගේ කය සන්හිඳෙයි. සන්හුන් කය ඇතියේ සුව විඳිනේය. සුව ඇතියහුගේ සිත සමාහිත වේ. මහණෙනි, යම් විමුත්තායතනයෙක්හි අප්රමත්ත ව ආතාපී ව ප්රහිතාත්ම ව වාස කරණ මහණහුගේ අවිමුක්ත වූ හෝ චිත්තය මිදේ නම්, අපරික්ෂීණ වූ හෝ ආස්රවයෝ පරික්ෂයට යෙත් නම්, අනනුප්රාප්ත වූ හෝ අනුත්තරයොගක්ෂමයට අනුප්රාප්ත වේ නම්, මේ ඒ සතරවන විමුක්තායතනයයි.
එසේ නම් කෙනෙක් අර්ථ සහිතව කෙළෙස් තවන අයුරින් අනිච්ච දුක්ඛ අනාත්ම මෙනෙහි කිරිම තුලින් නිවන් ලැබිය හැකි නේද? කරුණාකර පහදා දෙන්න.
No comments:
Post a Comment